Alla inlägg under februari 2012

Av Sandra Leidehall - 22 februari 2012 14:46

Celavi rainset Hittade denna fina regnställ på nätet till Isabelle. Ska kolla lite på Coop Forum om dem har regnställ, har dem inte det till henne så blir det denna som beställs :-)

Ska iväg nu men bloggar mer ikväll.

Av Sandra Leidehall - 15 februari 2012 20:52

Va idag på arbetsförmedlingen och träffade en arbetsgivare Var otroligt trevlig och förhoppningsvis får jag en praktikplats som är tack vare arbetsförmedlingen. Får veta senast nästa vecka om hur det blir, men det ser ljust ut. Håller verklligen tummarna på att jag får det så jag äntligen får något att göra på dagarna.

Fick även på Alla Hjärtans Dag åka till tandläkaren för en bit på en tand hade lossnat, sjuhelvetes vad ont det gjort i efterhand, men nu är det gjort.


Tyvärr så har denna veckan ändå inte varit så bra som jag hoppats på, dels familjekär person avlidit och en annan som fått fara till sjukhus, varför skall det hända mycket hemskt nu när det äntligen går bra. Varför skall alla dem god a och bra personerna försvinna för tidigt. Kunde inte sova bra inatt, bara grät och grät igår kväll och även varit ledsen idag med. Svårt att hålla masken för arbetsgivaren när man satt där och pratade.


Isabelle mår bra men har det jobbigt när det gäller tänder, en 4:e är på väg att komma där uppe så sammanslagt 7 tänder i munnen. Har även börjat ställa sig upp och släppa taget så hon står stadigt själv utan att hålla i sig. Förhoppningsvis kanske hon kan börja försöka lära sig gå fram till sin födelsedag :-) Vore skoj!

Av Sandra Leidehall - 13 februari 2012 09:00

God morgon mina vänner. Vaknade av att solen sken in i sovrummet, så otroligt underbart, känns som om våren håller på att komma sakta men säkert, och det är bra. Men så fort jag klev upp ur sängen så kände jag hur helvetes kallt det var i rummet, i hela lägenheten är det jävligt kallt, usch fy och blä.. Det blir till att bädda ner sig ordentligt idag märker jag. Sen skall jag försöka hitta en Alla Hjärtans Dag - present till killen senare idag. Får se vad det skall bli för något trevligt.

Nu blir det en kopp te och kika lite tv medan Isabelle leker i sin lekhage. Nicklas har åkt iväg en sväng.
Ha en bra dag gott folk och sköt om er! Kraizzar i massor <3

 

Av Sandra Leidehall - 9 februari 2012 23:33

Idag åt vi tacos och det hela familjen. Även Isabelle fick sin egna lilla tacos och det va mumsigt. Hon fick visserligen inte bröd eller nachochips men hon fick grönsaker och lite annant smått och gott, ner i magen slank det också. Lilltjejen börjar bli stortjejen nu, äter det som mamma och pappa äter :-)

Kom på tidigare idag att jag är sugen på att bowla i helgen. Killen bowlade med vänner förra helgen så jag kände mig lite sugen på det. Så på lördag blir det bowling :-) Längtar längtar...
Får se om det bara blir jag och Nicklas eller om fler skall hänga på, det får vi se, det är inte lördag ännu.

Har nu även fixat alla hjärtans dag present till Nicklas från Isabelle och till helgen ska jag fixa presenten till honom från mig   

Av Sandra Leidehall - 8 februari 2012 15:31

Idag va vi på BVC på 10-månadskontroll och vår lilla älskling har växt och väger nu 7800gram, stor flicka. Hon visade sina talanger med att hon kunde krypa, klappa händerna, stå upp och vinka :-) Nästa gång blir när hon är 1 år gammal då hon också skall ta vaccin och träffa läkare. Får hoppas att även då kommer det vara bra :-)

Efter besöket åkte vi hem och jag har suttit och sorterat alla barnkläder som Isabelle vuxit ur. Vissa sparar vi och vissa gör vi oss av med, är så mycket kläder vi fått så det går inte att spara på allt. Nu sitterhon och leker fint i sin lilla lekhage medan Nicklas grejar med papper och jag tar det lugnt en stund, skall snart greja med annat på mitt håll.

Nu skall Isabelle även lära sig dricka lättmjölk, enligt BVC. Vi har inte testat ännu men hon skall få prova till maten i morgon så får vi se hur det går med den biten. Hon skall även få i sig lite mer grönsaker såsom gurka, tomat, paprika och sallad, hon har bara fått sådant i pure i barnmatsburkarna.

Av Sandra Leidehall - 7 februari 2012 21:32

God kväll!
Vaknade i morse av min mobiltelefon som ringde. Då var detfrån en förskola där de behövde en vikarie för dagen och undrade om jag var intresserad, självklart sa jag "ja" och fick därefter information om vart osv. Blev superglad att jag äntglien får komma ut i arbetslivet efter 3 år, mår genast mycket bättre nu. När jag kom hem blev jag bemött av en glad dotter som tydligen saknat mig under hela dagen och en glad älskling. Vi firade min första jobbdag med lite skräpmat och nu sitter jag och bara slappar inför en ny dag i morgon då det är BVC besök för Isabelle, 10-månadskontroll. Hoppas hon gått upp i vikt som hon ska. Sen är det bara att hoppas på att jag får in fler telefonsamtal snart så jag får jobba mera.


Har även skapat en ny blogg ikväll som ni kanske märker. Delvis för att här kan jag se hur många besökare som läser min blogg. Får då samtidigt lite information om hur många som läser det jag skriver. Sen för att jag tycker det är skoj att skriva av mig lite grann, då får ni samtidigt ta del utav det jag varit med om, kul va?!  


Men gud va kallt det har varit nu de senaste dagarna, spelar ingen roll hur mycket man klär på sig, man fryser ändå när man kommer ut. Hoppas att det snart blir varmare ute och att våren och sommaren kommer. Vill få undan alla vinterkläder, dem är inga roliga att ha på sig och tar även mycket plats i hallen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards