Alla inlägg under augusti 2012

Av Sandra Leidehall - 13 augusti 2012 21:10

Hej hopp alla glada människor. Här kommer jag med mitt skrivande ännu en gång till.

Sommaren är på väg att ta slut, men vad gör det. Man har ju knappt märkt av att sommaren varit här, så mycket regn och dåliga dagar vi haft, helt otroligt. Just nu längtar jag så otroligt mycket till vintern och julen istället, allt mycket trevligare detta år. Men fy tusan vad tiden har gått fort, år 2012 har ju sprungit sin väg.

Denna jul och nyår blir en lugn familjetid för oss på hemmaplan. Den finaste julklappen någonsin kommer att anlända i början på december och den bästa 25 årspresenten man kan få :) helt underbart. Så dem som vill träffa oss och fira lite julafton med oss får faktiskt komma hit, vi åker ingenstans knappt i december, ska bara njuta av vår kompletta familj :)

Men innan jul kommer det hända mycket annat på vägen. Nu i mitten på september bär det av med flytt till större lägenhet, och vad vi längtat. Och där ska det packas upp och få i ordning så snabbt som möjligt. I slutet på oktober åker vi till Ullared och handlar det sista till bebisen och alla julklappar. I november tänker jag bara vila upp mig och ta hand om hemmet så det blir fint. redan just nu håller vi på att packa för fullt. Bättre att packa lite varje dag än att stressa med allt sista veckan. Så lite rörigt är det här hemma, men man förväntar väl sig inget bättre när flytt pågår ;) så är det.

Graviditeten funkar rätt okej. har varit tufft och till viss del komplikationer men vi hoppas vi når fram hela vägen utan problem. I värsta fall tänker jag ta ut sjukskrivning för att inte förvärra situationen. På onsdag går jag in i v 25 vilket betyder ännu en vecka gången och nedräkning pågår för fullt. Känns som om den här graviditeten har gått otroligt snabbt, har knappt hunnit med. När jag va i denna veckan sist hade jag varit på besök hos min barnmorska minst 5 gånger men än så länge i denna graviditeten har vi bara hunnit träffas 2 gånger. Tiden rullar ju på liksom. Dessvärre har ju denna graviditet varit mer smärtsam och risk för komplikationer för tillfället är hög, men som sagt hoppas vi på det bästa och jag försöker ta det så lugnt det bara går. Har vänner och familj som stöttar mig och det räknas :)

Hoppas alla får en underbar och ifn kväll så återkommer jag inom kort igen! Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards