Alla inlägg under oktober 2013

Av Sandra Leidehall - 25 oktober 2013 20:44

I ca 2 månader har jag jobbat efter att ha varit hemma i nästan 5 års tid och Gud vad skönt det är att få jobba lite. Fick dessutom härom veckan veta att jag fått ytterligare ett annat jobb så nu ska jag försöka pendla mellan 2 olika jobb. Är hur lycklig som helst över att ha fått jobb. Har varit på ett och samma ställe nu under hela oktober månad och fick även veta i förrgår att dem vill ha mig till minst november månad ut, tackade ja på en gång. Självklart att jag tar emot alla jobb jag kan få. Och det andra jobbet kan jag jobba på under nätterna och helgerna. Dock träffar jag inte barnen så jättemycket men är så glad över att få jobba och behöver samtidigt arbeta upp min SGI igen som jag förlorade under förra året.
Snart är det även julafton. Lite mindre än 2 månader kvar och då ska vi fira det hor barnens morfar med familj, hur kul som helst, 3: e året i rad och vi har då alltid lika trevligt, så får vi hoppas på att jultomten kommer i år igen så även lille James får träffa honom. Och om 2 veckor blir det Ullared för oss och inhandla alla julklappar så är det gjort och man slipper trängas bland alla andra sen under december månad, smart vi är ;) hoppas bara att vi får en vit julafton i år, vore mysigt.
Till nyårsafton är det inget planerat ännu men blir väl mys hemma med barnen och se om de orkar vara vakna och se fyrverkerierna. Den som vill får joina oss :) hör bara av er innan.

Ikväll blir det bara lugnt hemma, dottern har precis lagt sig så jag har tagit mig ett glas Baileys och njuter framför tv:n med serien "Våra Bästa År" som är såååå bra :) imorgon blir också en lugn dag och på kvällen kanske mannen sticker iväg till någon kompis medan jag är hemma och myser med mina älskade barn lite grann och på söndag ska vi hälsa på ett par med barn vilket kommer bli sååå kul :) sen är det bara att återgå till en ny veckas arbete med start måndag med sovmorgon, dock jobbar jag till stängning, kanske mindre skoj, men någon måste ta de passet.

Ha en bra kväll och helg mina vänner, hoppas vi hörs och ses snart :)
Kram & puss

Av Sandra Leidehall - 7 oktober 2013 19:41

Hej hopp kära blogg. Nu har det inte blivit skrivet här i på ett tag, men jag skriver lite intressanta rader idag.

Mycket har hänt sedan sist. Dels har jag äntligen fått min älskade underbara man och är nu fru Leidehall vilket jag älskar. Vi är nu en enda stor och lycklig familj som lever livets glada dagar som man och hustru. Efter en massa krångel med Skatteverket har jag nu fått mitt nya efternamn och i torsdags förra veckan besökte jag polishuset för att ordna med ett nytt legitimation. Kändes konstigt att skriva det nya efternamnet men väldigt glad över det. Väntar nu på att få nya kort från andra ställen såsom banken också, hoppas det kommer snart då mitt gamla egentligen inte hjälper. Men jag känner mig så otroligt lycklig nu.

Sen har vi oktober nu och det betyder att november och James 1 årsdag närmar sig med stormsteg. Även jag fyller år men det räknas inte ;) sen har vi lite andra släktingar så fyller så det blir en massa firande just i november månad. Sen är det inte långt kvar till jul och nyår, alla vet vad dem ska göra dessa dagar? Vi har inget planerat ännu men kommer väl på det snart. Så i början på november blir det Ullared och julklappsshopping för oss.

Den 14 oktober firar vi också 1 månad som gifta :) stor glädje.

Stor kram till er alla mina kära vänner och familj!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards