Alla inlägg under juni 2012

Av Sandra Leidehall - 18 juni 2012 21:02

Hej hopp!

Från och med idag är jag hemma igen, mammaledig på nytt. Hade många dagar kvar och ville tillbringa lite tid med min underbara dotter. Men givetvis skall jag jobba lite också. Jag har återvänt till vikariepoolen inom barnomsorgen så jag kommer hoppa in där lite då och då. Min mammaledighet startade med lek på lekplatsen i underbart väder men nu regnar det ute, inget skoj. Hoppas på bättre väder i morgon så jag kan skaffa busskort och lejonkort så jag och Isabelle kan gå i djurparken i sommar. De dagar det regnar och vi vinte vill vara hemma blir det säkerligen besök på Leos Lekland, Isabelle älskar leklandet, framförallt nu när hon kan gå och springa, då är det extra skoj. Fler tänder är på väg så snart har hon fått alla hon skall ha. Har även lärt sig hur man kommer ner från en soffa så jag behöver inte vara lika orolig längre. På något vis har hon även lärt sig klättra upp för trappor nu också, tur att vi inte har trappor i lägenheten.

Om bara några dagar är det midsommar och sommaren förhoppningsvis. Nicklas jobbar bara 3 kvällar denna veckan och det känns otroligt skönt eftersom jag egentligen inte är så förtjust i att han jobbar sena kvällar. I midsommar ska vi och en gemensam vän äta ltie god mat och om vädret tillåter så blir det grillning i Kransmossen eller Almenäs eller något sådant, annars blir det till att vara hemma. Vi lagar god mat här hemma och tar med oss i så fall om solen skiner. Isabelle får uppleva midsommar för andra gången i sitt liv fast denna gången är hon med mera, förra året va hon så liten så hon sov för det mesta.

Ne nu blir det spela biljard på datorn innan det är dags att besöka sängen. Ha det bra gott folk. Kram

Ovido - Quiz & Flashcards