Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Jobb jobb och mera jobb, och snart är det jul.

Av Sandra Leidehall - 25 oktober 2013 20:44

I ca 2 månader har jag jobbat efter att ha varit hemma i nästan 5 års tid och Gud vad skönt det är att få jobba lite. Fick dessutom härom veckan veta att jag fått ytterligare ett annat jobb så nu ska jag försöka pendla mellan 2 olika jobb. Är hur lycklig som helst över att ha fått jobb. Har varit på ett och samma ställe nu under hela oktober månad och fick även veta i förrgår att dem vill ha mig till minst november månad ut, tackade ja på en gång. Självklart att jag tar emot alla jobb jag kan få. Och det andra jobbet kan jag jobba på under nätterna och helgerna. Dock träffar jag inte barnen så jättemycket men är så glad över att få jobba och behöver samtidigt arbeta upp min SGI igen som jag förlorade under förra året.
Snart är det även julafton. Lite mindre än 2 månader kvar och då ska vi fira det hor barnens morfar med familj, hur kul som helst, 3: e året i rad och vi har då alltid lika trevligt, så får vi hoppas på att jultomten kommer i år igen så även lille James får träffa honom. Och om 2 veckor blir det Ullared för oss och inhandla alla julklappar så är det gjort och man slipper trängas bland alla andra sen under december månad, smart vi är ;) hoppas bara att vi får en vit julafton i år, vore mysigt.
Till nyårsafton är det inget planerat ännu men blir väl mys hemma med barnen och se om de orkar vara vakna och se fyrverkerierna. Den som vill får joina oss :) hör bara av er innan.

Ikväll blir det bara lugnt hemma, dottern har precis lagt sig så jag har tagit mig ett glas Baileys och njuter framför tv:n med serien "Våra Bästa År" som är såååå bra :) imorgon blir också en lugn dag och på kvällen kanske mannen sticker iväg till någon kompis medan jag är hemma och myser med mina älskade barn lite grann och på söndag ska vi hälsa på ett par med barn vilket kommer bli sååå kul :) sen är det bara att återgå till en ny veckas arbete med start måndag med sovmorgon, dock jobbar jag till stängning, kanske mindre skoj, men någon måste ta de passet.

Ha en bra kväll och helg mina vänner, hoppas vi hörs och ses snart :)
Kram & puss

 
 
Reseblogg

Reseblogg

9 november 2013 00:57

kram på dig Sandra! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt. Jag skriver själv en reseblogg om Kina, inte riktigt samma tema som du kanske ;-)

Fortsätt skriva! Kram

/Andreas

http://killensomdrog.se

Sandra Leidehall

24 november 2013 22:27

Tack så jättemycket för att du gillar min blogg.
Ska försöka skriva lite oftare men lite mycket nu när jag även har två små barn hemma ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Leidehall - 20 november 2014 19:06

Hej alla bloggläsare!Nu är man trött och seg efter att man slutat jobbet kl. 18 idag, stort APT möte och man kände bara att man ville hem och sova. Men nyttig information var det och kul att få träffa alla kollegor som man sällan träffar. Lite prat o...

Av Sandra Leidehall - 13 november 2014 19:50

Hej hopp alla bloggläsare.Nu har man inte varit så aktiv de senaste månaderna. Förr hade jag tiden till att skriva men det har jag inte så mycket längre. Det är delvis goda nyheter men samtidigt tråkigt då jag tycker om att blogga här och kan skriva ...

Av Sandra Leidehall - 23 december 2013 19:35

Gud vad det kokar i huvudet. Blir bara så förbannad, grrrr. Men i morgon är det julafton och då ska vi vara glada och äta mycket god julmat och ha julfirande hos barnens morfar med familj. Och kul att få se barnen öppna sina julklappar :) Anna...

Av Sandra Leidehall - 4 december 2013 19:58

Hej hopp kära blogg. Ikväll har det varit möte för alla som jobbar inom vikariepoolen skola och barnomsorg. Mycket intressant information, kommer att göra det bättre för oss vikarier framöver vilket jag tycker är toppen, dessutom fick vi betalt för...

Av Sandra Leidehall - 27 november 2013 17:27

Det är ingen vanlig dag för det är Sandras födelsedag, hurra, hurra, hurra!!!!! Och jag blev väckt av dem mest underbara i morse med sång och paket. Fick presentkort på h&m vilket jag blev väldigt glad över då jag aldrig brukar unna mig något nu för...

Ovido - Quiz & Flashcards