Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Blir gaaaaalen

Av Sandra Leidehall - 16 oktober 2012 08:17

Nämner inga namn, behöver allmänt skriva av mig lite.

Att folk ska behandla oss som 10 åringar fattar jag inte. Vi har ett eget liv nu, blir så galen över att folk ska blanda sig i hur besluten tas osv. Blir galen av sånt här. Att vi har valt att ha vårt liv som vi har det nu är vårt val och det ska accepteras, punkt slut! jag har kanske inte världens bästa utbildning, jag har kanske inte gått på högskolan och utbildat mig till höga nivåer. Jag har kanske inte ett jobb där man tjänar tusentals kronor i månaden, men jag har kärlek att ge och visserligen bara ett timanställd jobb, men jag är oerhört lycklig ändå som har den familj jag har idag. Varför kan folk inte bara acceptera det??? jag vill inte ha toppbetyg på högskoleutbildningsnivå och bli advokat. Jag är nöjd med den lilla utbildning jag har och de jobb jag har idag med den lilla lönen, så länge man har tak över huvudet och mat på bordet så är det väl bra??? Se inte ner på mig, tryck inte ner mig utan va glad över att jag är som jag är idag och inte någon som bor i en gatugränd och knarkar, det är väl sämre.

För övrigt så går jag i morgon in i vecka 34 och det närmar sig slutet mer och mer. Jag bara längtar tills den nya familjemedlemmen anländer till oss. Mamma, pappa och storasyster väntar med glädje :) Har börjat packa min BB-väska nu också och man kan tro att jag ska flytta till sjukhuset med den resväskan jag har :) Men det va en del saker jag saknade sist så det ska följa med denna gången :-) men dem kommer säkert skratta åt min resväska när jag anländer till BB med den :-) hehe.


I lördags va jag och morsan i Ullared. Tänkte handla det sista till bebisen samt alla julklappar så slipper sambon tänka på det sen. Men jag undrar vart alla har fått pengar ifrån. Det va inte lönehelg eller barnbidragshelg men ändå proppfullt med folk. Vi fick stå i kö utanför i minst en timma innan vi ens fick komma in och sen när vi skulle till kassan i slutet så fick vi stå i ca 45 minuter, skoj,,, NOT!!! Men nu är näst intill allt färdigt inför jul och allt. Lite småfix kvar men det är sånt vi kan ta i Borås :) Det enda sambon behöver tänka på i december sedan är typ julmust, julgodis och lite julmat som vi kan smaska på hemma :-)


Nu har vi bott 1 månad i vår lägenhet, och vi trivs mycket bättre här. Många tycker att sjöbo är ett dåligt område, men det tycker inte jag, till och med lugnare här än vad det va på Brämhult. Stormtrivs :) Nu blir det till att bo här i åtminstone 4-5 år innan vi kommer behöva större, barnen vill väl inte dela rum hur länge som helst kan jag gissa mig till :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Leidehall - 20 november 2014 19:06

Hej alla bloggläsare!Nu är man trött och seg efter att man slutat jobbet kl. 18 idag, stort APT möte och man kände bara att man ville hem och sova. Men nyttig information var det och kul att få träffa alla kollegor som man sällan träffar. Lite prat o...

Av Sandra Leidehall - 13 november 2014 19:50

Hej hopp alla bloggläsare.Nu har man inte varit så aktiv de senaste månaderna. Förr hade jag tiden till att skriva men det har jag inte så mycket längre. Det är delvis goda nyheter men samtidigt tråkigt då jag tycker om att blogga här och kan skriva ...

Av Sandra Leidehall - 23 december 2013 19:35

Gud vad det kokar i huvudet. Blir bara så förbannad, grrrr. Men i morgon är det julafton och då ska vi vara glada och äta mycket god julmat och ha julfirande hos barnens morfar med familj. Och kul att få se barnen öppna sina julklappar :) Anna...

Av Sandra Leidehall - 4 december 2013 19:58

Hej hopp kära blogg. Ikväll har det varit möte för alla som jobbar inom vikariepoolen skola och barnomsorg. Mycket intressant information, kommer att göra det bättre för oss vikarier framöver vilket jag tycker är toppen, dessutom fick vi betalt för...

Av Sandra Leidehall - 27 november 2013 17:27

Det är ingen vanlig dag för det är Sandras födelsedag, hurra, hurra, hurra!!!!! Och jag blev väckt av dem mest underbara i morse med sång och paket. Fick presentkort på h&m vilket jag blev väldigt glad över då jag aldrig brukar unna mig något nu för...

Ovido - Quiz & Flashcards