Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

4 veckor kvar

Av Sandra Leidehall - 30 oktober 2012 14:15

Nu är det inte långt kvar. Senaste om 4 veckor anländer vår lilla familjemedlem till vår värld. Både jag, Nicklas och Isabelle längtar. Det märks att Isabelle anar något då hon nu varje dag vill sitta och leka i den nybäddade spjälsängen med sin lilla "bebisen" docka, fast hon har börjat kalla den för "bebis". Hon pussar och kramar min mage och allt möjligt. Snart får även hon se den lilla komma till världen, ska bli intressant att se hur hon reagerar på det. Men vi får hoppas på att reaktionerna är positiva. Jag börjar bli lite nervös inför den stora kommande dagen, trots att det är mina egna beslut, men oavsett avd så har man rätt i att vara nervös.
Igår va trygghansa killen på besök och uppdaterade våra försäkringar vi har här hemma och pratade även om den kommande bebisens gravidförsäkring samt barnförsäkring. Synd bara att han kom före bebisen ankomst, sist kom han när Isabelle va en vecka gammal och nu kommer han före. Får bjuda hit honom sen när nummer 2 kommit sa vi :)


På torsdag är det premiäröppning av den nya barnaffären "Beginners" i knalleland och dem har premiärpriser på allt i butiken så man hoppas på att göra en massa fynd på de små krims krams som är kvar att köpa. Hittade däremot en skötväska som man kan ha som ryggsäck också, hoppas dem finns kvar när jag kommer så inga andra tar allt, kostar i vanliga fall 900:- men skulle säljas för 49:- nu så då får man fan passa på, såna priser ser man inte varje dag.


I övrigt mår vi alla bra, Nicklas jobbar 3 veckor till innan han tar långledigt och Isabelle fortsätter gå på förskolan med tanke på att jag är sjukskriven fram till förlossningen. Jag börjar dock känna av en hel del förvärkar så ibland har jag svårt att skilja på "riktiga" och dem så kallade "förvärkarna" som jag få, ibland kommer de regelbundet som riktiga värkar gör, men än så länge har inget barn ploppat ut från magen :-) BB-väskan är så gott som färdigpackat, lite krims krams kvar där också såsom typ korsordstidning och lite smaskigt att äta. Trygghansa pappren ska också packas ner så Nicklas kan ringa från BB snarast möjligt den 26:e nov för att teckna barnförsäkringen, sen är nog allt färdigpackat. Annars får väl Nicklas åka hem och hämta om det fattas något. Ska någon dag ta upp barnvagnen från förrådet för att få i ordning på den, torka av den osv.


Fy vilket väder vi haft ute nu den senaste tiden. Snöat 3-4 dagar i sträck nu, inget skoj. Nicklas ska byta  till vinterdäcl idag och det är väl tur med all frost ute, han är ju ute så tidigt på morgonen med bilen så bäst att göra den säker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Leidehall - 20 november 2014 19:06

Hej alla bloggläsare!Nu är man trött och seg efter att man slutat jobbet kl. 18 idag, stort APT möte och man kände bara att man ville hem och sova. Men nyttig information var det och kul att få träffa alla kollegor som man sällan träffar. Lite prat o...

Av Sandra Leidehall - 13 november 2014 19:50

Hej hopp alla bloggläsare.Nu har man inte varit så aktiv de senaste månaderna. Förr hade jag tiden till att skriva men det har jag inte så mycket längre. Det är delvis goda nyheter men samtidigt tråkigt då jag tycker om att blogga här och kan skriva ...

Av Sandra Leidehall - 23 december 2013 19:35

Gud vad det kokar i huvudet. Blir bara så förbannad, grrrr. Men i morgon är det julafton och då ska vi vara glada och äta mycket god julmat och ha julfirande hos barnens morfar med familj. Och kul att få se barnen öppna sina julklappar :) Anna...

Av Sandra Leidehall - 4 december 2013 19:58

Hej hopp kära blogg. Ikväll har det varit möte för alla som jobbar inom vikariepoolen skola och barnomsorg. Mycket intressant information, kommer att göra det bättre för oss vikarier framöver vilket jag tycker är toppen, dessutom fick vi betalt för...

Av Sandra Leidehall - 27 november 2013 17:27

Det är ingen vanlig dag för det är Sandras födelsedag, hurra, hurra, hurra!!!!! Och jag blev väckt av dem mest underbara i morse med sång och paket. Fick presentkort på h&m vilket jag blev väldigt glad över då jag aldrig brukar unna mig något nu för...

Ovido - Quiz & Flashcards