Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Sandra Leidehall - 1 mars 2012 23:48

Gud så glad jag är.
Jag var på besök på en praktikplats för att se om det kunde vara något för mig. Så snällt av arbetsfömedlingens sisukonsulent att fixa fram det till mig. Dem på företaget var helt klart nöjda med mig och ville att jag skulle börja omgående. Så på måndag startar jag min praktikplats och jobbar mellan 8-17, och det har jag ams att tacka för. Dem är ett enormt stöd för mig. Hoppas bara jag klarar av att hoppa in direkt på heltid, annars skulle vi sänka om det inte skulle funka.

Sen har Nicklas varit med Isabelle på hennes första inskolning idag i ca en timma. Det hade gått otroligt bra och Isabelle blev glad när lilla jag helt plötsligt dök upp i slutet. Då höll hon på att rita lite samtidigt som hon åt pennorna, så otroligt gullig. Och i morgon ska vi båda vara med på inskolningen och därefter får Nicklas sköta den själv i 2 hela veckor innan han själv börjar på sitt jobb åter igen. Fast bara en timma i morgon också, hoppas det blir fler timmar nästa vecka så hon kommer in i det.

Så otroligt skönt att våren är på väg. Många varma och soliga dagar, har varit otroligt underbart ute när man går promenader. Hoppas bara inte den fördömda snön kommer tillbaka. Läste på SMHI att det ska snöa nästa helg men vara varmt under veckan. Hoppas att det snart blir sommar så man kan slänga av sig alla hemska vinterkläder, hehe.

Så otroligt mycket bra saker händer för mig nu, en fin pojkvän, en underbar dotter, en praktikplats, inskolning och underbart väder. Det är för bra för att vara sant, men det kanske är dags för mig att för en gångs skull ha lite tur här i livet. Är faktiskt riktigt glad för min egna skull, så mycket otur jag haft så är det kanskeinte mer än rätt att jag ska få vara lite lycklig :-)

Ovido - Quiz & Flashcards